naslovna_medijski_dan

Pretekli teden je bil na FERI-ju v znamenju Medijskega dneva, ki so ga organizatorji uspešno zaključili. Letos se je že peto leto zapored odvijal v dveh dneh, 4. in 5. junija. Prvi dan v Udarniku pod imenom Students Cuts in drugi dan na FERI-ju v okviru Izobraževalnega vrtiljaka.

 

Rdeča nit tradicionalnega dogodka se je izrisovala skozi projekcije kratkih študentskih video vsebin in predavanja, kjer so gostujoči predavatelji iz različnih področij prenašali svoje izkušnje na obiskovalce. Zanimiv izbor video vsebin, izmed katerih so nekatere ob koncu prvega dne prejele odlične odzive, je spremljalo še predavanje “Primeri dobre prakse”, kjer je filmski režiser, scenarist in producent, David Sipoš, poudaril: »Kolikor zlajnano se že sliši rek ¨Bodi to kar si!¨, nama je ta pomagal pri uspešni kampanji na Kickstarterju.«

mini_IMG_2426

 

 

 

mini_IMG_2448

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Drugi dan se je ravno tako začel obetavno. S spremnimi besedami sta zbrane ob pričetku dne nagovorila dekan Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko UM, prof. dr. Borut Žalik, in predstojnik Inštituta za medijske komunikacije, dr. David Podgorelec, ki je dodal: »Brez vas, študenti, tega dogodka ne bi bilo.«

mini_IMG_2502

mini_IMG_2530

 

 

 

 

 

 

Prav tako pa ne bi bilo razprave, ki je sledila kasneje, saj so se dogodka kot sodelujoči udeležili prav nekdanji študenti študija Medijskih komunikacij. Zakaj študirati na medijskih pomeni tudi študirati na službo, je v sporočilu in hkrati opravičilu o odsotnosti zapisal Matjaž Germ. »Poleg dobrih predavateljev in študija na eni izmed boljših fakultet v Sloveniji, medijske hitro dodajo še streznitev z realnostjo,« je zapisal. Nato se je na okrogli mizi, na temo kariernih izzivov, hitro razvila debata, kjer so se vsi gostujoči strinjali, da jim je študij medijskih komunikacij dal dovolj široko polje znanja, na katerem so lahko gradili. Andrija Šulić, ki trenutno dela kot spletni oblikovalec in razvijalec, je o svoji študijski izkušnji dejal: »Dobil si neke drobtinice, ki so podžgale interes, da si začel delat dalje.« Tako so kot študenti začeli vsak po svoje in že med študijem iskali možnosti izpopolnjevanja svojega znanja. »Poudarek je na temu, da more biti človek bolj ali manj samoiniciativen«, je dodala Tanja Rosandič, zdaj novinarka na tretjem programu RTV Slovenija. Študent mora torej težiti k temu, da izkoristi priložnosti, ki so mu dane, in najde v sebi potencial, ki ga razvija dalje. Ajda Gregorčič, ki dela kot grafična oblikovalka v domačem podjetju, je podala, da je včasih sama postavljena v situacijo, kjer je potrebno ustvariti prijetno izkušnjo. »Če veš, s kakšnim namenom delaš, najdeš pot, da narediš.« Kljub slabi zaposljivosti mladih, ki je letošnje leto po podatkih Zavoda za zaposlovanje RS kar 26,1 odstotna, je še vedno upanje po svetli prihodnosti. Pogovor se je strnil z nasvetom študentom, da naj ti delajo, kar jih veseli, in imajo poleg še kakšno alternativo, kjer lahko razpustijo ventile. Zagrizenost in zagnanost v delu se splača, kar so sogovorniki z voditeljem okrogle mize Matejem Korošcem z veseljem delili med obiskovalce.

mini_IMG_2486

mini_IMG_2566

 

 

 

 

 

 

V predavanjih, ki so sledila, so gostujoči predavatelji peljali rdečo nit še dlje. Iz drugega zornega kota je podal mnenje Miha Dulmin, ki je predaval o produkciji videa za trg. Tudi v produkciji je opazil, da je širok razpon znanj zelo pomemben in ga velikokrat pogreša pri študentih, ki mu kdaj pomagajo pri njegovem delu. Z njim se je strinjala tudi Tijana Vukić, ki je v svojem predavanju o kreativnosti podala, da pogreša večjo kreativnost že v začetku. Vsekakor ne velja to le za študentsko populacijo, temveč zadeva tudi ostale, ki kreirajo medije.

mini_IMG_2589

mini_IMG_2611

 

 

 

 

 

 

Delo v medijih in z mediji je vsekakor kompleksno, saj zahteva upoštevanje mnogih elementov pri kreiranju določenih vsebin. Naj gre za podajanje reportaže, snemanje dokumentarnih filmov, preoblikovanje grafične identitete podjetja ali oblikovanje novih spletnih rešitev. V vsakem primeru je potrebno opraviti raziskavo, da lahko s pravim pristopom izkoristimo inspiracijo, pri čemer ustvarimo kreativen izdelek, ki lahko pritegne pozornost strank ali zaposlovalcev in odpre nove priložnosti na karierni poti.

mini_IMG_2544

Tekst in foto: Zala Pia Lipičnik

0 komentarjev

    Napiši komentar