Nihče ne prezira pavz, vendar jih le redko naredimo. Zaradi tega se počutimo krive. Predvsem zato, ker je več časa, kot ga porabimo za učenje z odnosom “delati, delati, delati”, hvaljeno, medtem ko je manj časa, ki ga porabimo, neodobravano. Navsezadnje, kaj je pomembnejše od “trdega učenja”?

No, dve stvari: Dejansko opraviti stvari in jih opraviti bolje. Da bi se to zgodilo, si morate občasno osvežiti misli in energijo s pavzami med učenjem. Ni namreč dobro učiti se v popolnoma zasičenem stanju, se vam ne zdi?

  • Kaj delati med pavzami med učenjem?

Med pavzami med učenjem je pomembno, da počnete stvari, ki NISO učenje (ali delo). Na podlagi raziskav je pravzaprav priporočljivo, da opravljate opravila, ki omogočajo, da se vaš um sprehaja.

Ta so koristna iz treh razlogov:

  • te aktivnosti povrnejo vašo zmožnost osredotočanja;
  • povrnejo vam energijo;
  • spravijo vas v “razpršeni način razmišljanja”, v katerem vaši možgani delujejo “v ozadju” – povezujejo znanja iz različnih področij in oblikujejo sveže zamisli/ideje.

Vendar pa med pavzo NI priporočljivo uporabljati družbenih omrežij. Študije kažejo, da je uporaba družbenih omrežij med odmori dejansko povečala raven stresa pri študentih, namesto da bi jo domnevno znižala. Poleg tega naši možgani zaradi neskončnih novosti na naših “news feedih” vse bolj hrepenijo po miniaturnih, občasnih nagradah, ki jih zagotavljajo te izdelane storitve. Tako je naša sposobnost osredotočanja ogrožena.

  • Kako dolgo naj si vzamem pavzo?

Okrevanje je odvisno od tega, kako naporna je vaša kognitivna dejavnost, vendar naj bi bila splošna smernica od 5 do 20 minut. Te informacije temeljijo na študiji družbe DeskTime (17 minut) in Pomodoro tehniki (5 minut za kratek odmor, 15 minut za dolg odmor).

15 idej za pavzo med učenjem, ki osvežijo vaš um

  • Pripravite in uživajte v prigrizku

Privoščite si priboljšek, ki ga pripravite sami. Izberite hiter recept, ki vam ne bo vzel preveč možganske moči. Nato si privoščite te dobrote, a ne glede na to, kaj boste pripravili, si omislite nekaj zdravega in hranljivega, če je le mogoče!

Snacks see strong demand during pandemic | 2020-06-02 | Baking Business
  • Sprehod

Hoja ima ogromno koristi in je zelo podcenjena stvar, ki jo lahko počnete med pavzami med učenjem.

Naštejmo le nekaj prednosti, ki so jih pokazale raziskave:

  • Študija Dr. Oppezza je pokazala, da se je skoraj pri vsakem študentu ustvarjalnost bistveno povečala, po tem ko je šel na sprehod.
  • Hoja spodbuja nove povezave med možganskimi celicami.
  • Upočasnjuje ali v celoti prekine propadanje možganov, ki nastopi s starostjo.

Glavni razlog je, da sprehod omogoča, da se um sprehaja v svojem lastnem ritmu. Niste prisiljeni razmišljati. Ne osredotočate se na nekaj.

  • Vadba

Vadba ni koristna le za telo, temveč tudi za naš spomin in pozornost. Objavljenih je bilo že več raziskav o koristih vadbe za možgane, vendar menim, da je najboljša ta, da vadba izboljša proizvodnjo možganskega nevrotrofičnega faktorja. Predstavljajte si ga kot “gnojilo” za naše nevrone.

Ne glede na to, ker si želimo le dobrih aktivnosti med pavzami med učenjem, je vadba na prvem mestu, saj pomaga sproščati hormone “dobrega počutja”, in sicer dopamin, noradrenalin in serotonin, ki uravnavajo naše razpoloženje in povečujejo nivo energije.

Telovadba

  • Razvajajte se z 20-minutnim branjem ali gledanjem najljubše knjige ali oddaje

Branje (ali gledanje) nečesa zabavnega je odličen način za pavzo med učenjem. S tem si lahko možgani oddahnejo, ko se preusmerijo na obdelavo zabavne (in ne akademske) vsebine.

  • Ponovno se povežite z naravo

V študiji Marca Bermana z Univerze v Južni Karolini so študenti, ki so se sprehajali po arboretumu (vrtu z drevesi), izboljšali svoje rezultate pri testu spomina kot študenti, ki so se sprehajali po mestnih ulicah.

Zaradi tega je hoja še boljša. Nekaj posebnega je v hoji in ponovnem stiku z naravo, ko so vse okoli nas le gozdovi iz betona in kovine.

  • Meditacija

Nekaj preprostega, kar lahko storite, je, da se preprosto odpravite na miren kraj, se usedete in se osredotočite na svoje dihanje. To zahteva, da se osredotočite na nekaj, ali natančneje, da se ponovno osredotočite na nekaj. Ko vam misli odtavajo, jih preprosto vrnite v sedanji trenutek. To preprosto dejanje meditacije in osredotočanja na dihanje izboljša vašo sposobnost koncentracije (ki nam je zaradi vse večjega števila motečih dejavnikov zelo spodletela).

Vse, kar lahko rečem, je, da je meditacija sprva neverjetno dolgočasna, vendar takoj izboljša vašo produktivnost, ko se ponovno vrnete k učenju.

Preizkusite jo: Sedite v miren prostor, zaprite oči in se za 30 globokih vdihov osredotočite na svoj dih. Presenečeni boste, kako težko boste ujeli svoje misli pri razmišljanju o čem drugem.

Meditacija
  • Pišite

Razlog, da nisem rekel, da tipkajte, je v tem, da vam ne bo treba gledati v zaslon (kar počnete pogosto, kajne?). Svoj um osvobodite stresa tako, da o svojih mislih prosto pišete: Dokazano je, da pisanje zmanjšuje stres in povečuje srečo.

Eden od načinov za to je vodenje dnevnika. Ti zapisi lahko vašemu prihodnjemu jazu pokažejo, kdo ste danes. Zapišite tudi nekaj stvari, za katere ste hvaležni!

  • Privoščite si dremež

Naj omenim, da spanec obnavlja našo sposobnost učenja. Kaj pa, če nimate časa za spanje in želite namesto tega hiter “energijski hack”?

To je tisti ta pravi energijski hack. Imenuje se “Nappuccino”. To sem prebral na nekem blogu, zato si ne morem pripisati zaslug za to. V bistvu, če spimo več kot 20 minut, se pojavi tako imenovana spalna inercija. To je tisto, česar se ljudje bojijo, ko gre za spanje med pavzo. Ker zdaj poznamo to dejstvo, moramo alarm nastaviti le za 20 minut, da ne bomo dosegli globljih faz spanja, preden se zbudimo. To je namreč prvi razlog za našo utrujenost.

Nekoč sem prebral nekaj o izumitelju Thomasu Edisonu, da je, ko se mu je nekako zataknilo pri problemu, pred dremežem zgrabil kovinsko kroglo in jo držal v rokah. Ko je njegov dremež postal preglobok, je kovinska kroglica padla in ga v trenutku prebudila, v tem času pa se mu je v glavi že prižgala idejna žarnica (besedna igra je povsem namerna) in težave so bile rešene.

  • Pojdite pod tuš

Kaj je skupnega vsem mislim med tuširanjem? So noro kreativne in prav takšni si želimo biti, ko si vzamemo pavzo. Tudi tuširanje je še ena od dejavnosti, ki omogoča, da se misli sprehajajo v vse smeri, kar je izjemno koristno za učenje in ustvarjanje novih idej.

Razmislite tudi o daljšem tuširanju, da se boste bolje počutili.

  • Sanjarjenje pod tuš

Če govorimo o tavanju misli, potem ne iščite drugega kot sanjarjenje. Običajno ima v ozadju negativno stigmo, saj je običajno neugodno, če ljudje med delom sanjarijo. Zaradi takšnega sanjarjenja vas bodo odpustili.

Vendar pa je v smislu sprostitve in omogočanja odmora umu, preprosto dovoliti svojim mislim, da se povsem naključno sprostijo, neverjetno osvobajajoče. Raziskave kažejo, da ima sanjarjenje, podobno kot nočno sanjarjenje, tudi vlogo pri utrjevanju spomina in reševanju problemov.

  • Globoko dihanje

Tega sem se naučil med branjem knjige 10-minute Mindfulness, ki jo je napisal SJ Scott. Poleg koristi, ki jih ima čuječnost (podobno kot meditacija), ima preprosto globoko dihanje dramatičen učinek na naš dihalni, cirkulacijski in živčni sistem, kar sprošča naš um in telo.

Če se vam ne ljubi meditirati, iti ven, zviševati srčnega utripa, potem je to morda prava izbira za vas.

  • Organizirajte svoj delovni prostor

Kaj imajo produktivni ljudje skupnega? So izjemno organizirani, od seznamov opravil, urnikov do delovnih prostorov. Zelo težko je usmeriti svojo pozornost v delo, če pred seboj vidite le nered, ki ga sploh ne potrebujete.

Upoštevajte preprosto pravilo: Vanj postavite le stvari, ki jih boste uporabljali pri učenju. To pomeni, da vse pospravite tako, da ostanejo le najnujnejše stvari. Oglejte si to infografiko, ki sem jo našel na to temo.

  • Raztegnite se

Verjetno je vaše telo napeto zaradi tesnobe pri učenju. Poleg tega je zelo verjetno, da boste več ur delali v istem položaju. Če si boste vzeli nekaj časa za raztezanje, boste razbremenili svoje telo.

  • Poslušajte glasbo

Vendar ne kakršne koli glasbe! Študije so pokazale, da so nekatere vrste glasbe lahko precej moteče, zato bi se morali nagibati h “background” tipu glasbe, ki še vedno omogoča, da se naše misli sprehajajo.

Tukaj je 5 vrst glasbe, ki so po mnenju znanosti učinkovite:

  • klasična glasba,
  • naravna glasba,
  • epska glasba,
  • glasba za ozadje video iger (namenjena je izboljšanju vaše igralne izkušnje, zato mora biti dobra),
  • ambientalni zvoki.
  • Postavite se pokonci

Veliko ljudi meni, da se je težko učiti v neurejenem okolju. Če si vzamete 20 minut, da pospravite posodo, začnete s pranjem perila ali odnesete smeti, si ne boste le oddahnili od knjig, ampak vam bo to morda pomagalo pri učinkovitejšem učenju.

Sklep

Pavze vendarle niso slabe. Pravzaprav ste se pravkar naučili, da jih je bolje vključiti v svoj urnik. Vendar se za vsako ceno izogibajte uporabe telefona in družabnih omrežij, ker v enem trenutku preletavate skozi Instagram, v naslednjem trenutku že gledate film, ki ste si ga tako dolgo želeli ogledati.