Dobra predstavitev se začne z oblikovanjem vsebine. Ne glede na to, kako prepričljivo je vaše sporočilo, če ga na preprost način ne prenesete iz možganov na zaslon, boste naleteli na morje praznih obrazov. Kje torej začeti?
1) Ustvarite strukturo, ki ji je enostavno slediti
Ko gre za to, kar želite povedati, razčlenite to na tri preproste dele: vaša predstavitev potrebuje uvod, jedro in zaključek.
- Prepričljiv uvod. V uvodu morate na kratko povzeti, o čem boste govorili in zakaj je to koristno ali pomembno za vaše občinstvo.
- Ponudite dokaze. V osrednjem delu predstavitve jih boste seznanili z dejstvi, citati in dokazi, ki podpirajo vaše glavne točke.
- Povzemite s ključnimi ugotovitvami. V zaključku se vrnete k svoji prvotni izjavi in občinstvu predstavite ključne ugotovitve, kako lahko naučeno uporabijo v praksi.
- Skupno največ 10 diapozitivov. Kdo želi sedeti na straneh in straneh diapozitivov? Nihče. Če boste omejili število diapozitivov na 10, tudi če vaša predstavitev traja 30 minut, boste občinstvu omogočili, da prebavi sporočila na zaslonu v skladu z vašim predavanjem. Uporaba konceptualnih načrtov pred strukturiranjem diapozitivov vam lahko pomaga, da se držite bistva.
2) Omejite količino besedila na vsakem diapozitivu
Manj je res več, zlasti pri pripravi dobre predstavitve. Če je besedila preveč, bo občinstvo samo bralo na zaslonu, namesto da bi vas gledalo in začutilo čustveni pečat vašega sporočila.
- Največ šest besed na diapozitiv. Kralj marketinga Seth Godin pravi, da bi morali imeti le šest besed na diapozitiv – to ni veliko besedila. Skrbno izbirajte besede in jih spreminjajte, dokler ne dosežete pravega besedila.
- Razmišljajte o informacijah “na koščke”. Študije so pokazale, da se informacije bolje ohranijo, če so razdeljene na koščke. Video je odličen način učenja in raziskave kažejo, da je za 95 % prepričljivejši od besedila.
3) Bodite iznajdljivi pri podrobnostih oblikovanja
Dobra zasnova lahko naredi ali uniči predstavitev. Če nimate denarja za oblikovalca, vam bodo orodja za predstavitve, kot sta Visme ali Canva, pomagala pripraviti odlične diapozitive, Pexels ali Unsplash pa ponujata osupljive slike brez avtorskih prispevkov.
- Barve uporabljajte zmerno. Živahne barve lahko osupnejo, vendar jih je preveč lahko motečih. Uporabite barve, ki so najbolj primerne za vaše sporočilo. Priporočamo, da se držite ene ali dveh (ne upoštevajoč črno in belo) za svojo paleto, da bo imela dosleden videz in občutek.
- Bodite dosledni pri pisavi. Zaradi doslednega oblikovanja boste videti bolj profesionalno. Ne preklapljajte med velikimi in malimi črkami, Times New Roman in Comic Sans ali velikostjo besedila 8 in 30 točk. Uporabljajte eno pisavo in eno velikost v celotnem besedilu. Pozneje lahko spreminjate poudarek z besedami, vendar naj bo besedilo na zaslonu enotno, da bo sporočilo bolj koherentno.
- Oblikujte za popolnost. Neustrezna črta na diapozitivu ali slabo izpisana grafika bo nekatere ljudi odvrnila, saj bo videti, kot da se niste preveč potrudili (ali še huje, da preprosto niste preveč dobri). Prepričajte se, da je besedilo poravnano in urejeno, kot je prikazano v spodnjem primeru.
4) Večkrat izboljšajte
Tako kot dobro obuti čevlji tudi dobra predstavitev pogosto potrebuje nekaj krogov brisanja prahu, preden postane sijoča in bleščeča.
- Začnite z neredom. Ne bojte se začeti neurejeno. Uporaba nelinearnega orodja za pisanje vam omogoča, da prožno raziščete in opišete svoje začetne zamisli, še preden odprete program Powerpoint ali Keynote. Razporedite svoje zamisli drugo ob drugi in odkrijte nove povezave, ki jih prej niste opazili.
- Neusmiljeno urejajte. Na začetku boste morda imeli ogromno informacij in se boste spraševali, kako jih boste sploh spravili na šest besed na diapozitiv. To je v redu. Neusmiljeno urejajte, dokler sporočila ne skrčite na najpomembnejše.
- Naj si ga ogleda še kdo drug. Sveži par oči lahko naredi čudeže, ko gre za izpopolnjevanje vaše predstavitve. Naj vaše delo pregleda zaupanja vreden mentor ali kolega.