Si se tekom študija že srečal z vsemi načini preverjanja znanja, ali si eden izmed tistih, ki ste ravno začeli obiskovati fakultete?  

Verjetno še ne veš točno, kaj pomenijo vsi izrazi, ki jih sedaj vsi pogosto uporabljajo. Zato smo zate pripravili kratek seznam najbolj pomembnih, ki jih boš na fakulteti srečeval skoraj vsak dan. 

Vsaka učna enota na fakulteti je ovrednotena s kreditnimi točkami, ki jim drugače rečemo tudi ECTS kreditne točke. Sistem zbiranja kreditnih točk, ki omogočajo priznavanje opravljenih študijskih obveznosti, je že nekaj časa priznan na Univerzah v Sloveniji. Izhodišče sistema ECTS je študijska oziroma delovna obremenitev študenta.  

Večkrat boš slišal tudi besedo kolokvij. To je vmesni izpit, ki omogoča sprotno preverjanje znanja. Kolokviji lahko nadomestijo izpit pri določeni učni enoti, lahko pa se uporabi tudi kot pogoj za prostop k izpitnemu roku. 

Za izpite pa si verjetno že slišal. Izpiti omogočajo preverjanje in vrednotenje znanja študentov s strani profesorja oziroma nosilca učne enote. Izpiti se pišejo v naprej določenih izpitnih rokih. Na izpitne roke se lahko prijaviš na sistemu AIPS, o katerem si lahko več prebereš v prejšnjem članku.  

Ko študent odpiše izpit in s tem zaključi posamezno učno enoto, pa mora izpolniti še študentsko anketo. Študentska anketa je pomembna za izražanje mnenja študentov o pedagoškem delu izvajalcev učnih enot ter o samem pedagoškem procesu. Študentska anketa, ki jo izpolni študent je popolnoma anonimna.  

Rezultati študentske ankete so zelo pomembni. Uporabljajo se namreč kot pomoč pri ocenjevanju in podajanju mnenja v postopkih habilitacije (pridobivanju akademskega naziva pedagoških delavcev). Prav tako rezultati študentske ankete pripomorejo k vpogledu v slabše ali negativno ocenjene pedagoške delavce, s katerimi nato dekani fakultet članic Univerze v Mariboru vsako leto opravijo razgovor.  

Najbolj pomembno pri izpolnjevanju študentske ankete pa je, da jo izpolniš pošteno in pa predvsem realno. Na ta način lahko potem organi fakultet članic in organi univerze pridobijo relevantne informacije o pedagoškem delu in učnih enotah.