Predstavljamo vam Neli Šijanec, vodjo družbenih omrežij Študentskega sveta Univerze v Mariboru, ki razpravlja o svojem delu, izzivih upravljanja družbenih omrežij in etični uporabi.

Za začetek te prosimo, da se na kratko predstaviš za vse, ki te še ne poznajo. 

Sem Neli, študentska magistrskega študija Medijskih komunikacij na Fakulteti za elektrotehniko, računalništvo in informatiko (FERI). V prostem času se zelo rada družim s prijatelji, plešem, berem in odkrivam novosti iz digitalnega sveta. Vedno sem odprta za nove izzive in priložnosti, ki mi jih ponuja življenje.  

Kaj te je vodilo k temu, da si se odločila prevzeti delo vodje družbenih omrežij?

Kar nekaj časa sem potrebovala, da sem odkrila, kaj si želim početi v življenju. Na Instagramu sem zasledila objavo, da Študentski svet Univerze v Mariboru v svoje vrste vabi novega upravljavca družbenih omrežij. Ker to delo združuje znanja grafičnega oblikovanja in pisanja, se mi je zdela odlična priložnost, da ugotovim, ali je to delo, ki si ga želim opravljati na svoji poklicni poti. 

Kako bi opisala svojo vlogo kot vodja družbenih omrežij in katere so tvoje glavne zadolžitve?

Kot vodja družbenih omrežij je moja vloga zagotoviti učinkovito upravljanje različnih platform. Študentski svet Univerze v Mariboru je prisoten na Facebooku, Instagramu in TikToku. Moje glavne naloge vključujejo ustvarjanje in deljenje privlačnih, relevantnih in aktualnih vsebin, upravljanje komunikacije z občinstvom, analizo rezultatov in prilagajanje strategije glede na dosežene cilje. 

Kateri so po tvojem mnenju ključni izzivi, s katerimi se soočaš pri upravljanju družbenih omrežij?

Ključni izzivi pri upravljanju družbenih omrežij vključujejo obvladovanje hitro spreminjajočih se algoritmov, zagotavljanje dosledne in privlačne vsebine za občinstvo, upravljanje s hitrimi odzivi na povratne informacije uporabnikov, vzdrževanje ugleda blagovne znamke in obravnavanje morebitnih kriznih situacij na platformah. 

Ključni izzivi pri upravljanju družbenih omrežij vključujejo obvladovanje hitro spreminjajočih se algoritmov, zagotavljanje dosledne in privlačne vsebine za občinstvo, upravljanje s hitrimi odzivi na povratne informacije uporabnikov, vzdrževanje ugleda blagovne znamke in obravnavanje morebitnih kriznih situacij na platformah. 

V ekipi se prilagajamo različnim družbenim platformam tako, da nenehno spremljamo njihove trende ter prilagajamo našo strategijo vsebinskega ustvarjanja in distribucije glede na specifične zahteve vsake platforme. Upoštevamo tudi različne značilnosti ciljne publike na vsaki platformi in prilagajamo naš ton, slog komunikacije ter vrsto vsebine, ki jo delimo, da bolje zadovoljimo njihove potrebe in pričakovanja. 

Kako aktivno vključujete sledilce in gradite skupnost na družbenih omrežjih? 

Aktivno vključevanje sledilcev in gradnja skupnosti na družbenih omrežjih je ključnega pomena za uspeh. To dosežemo z rednim komuniciranjem z občinstvom prek vprašanj, anket, izzivov, pozitivnih interakcij in spodbud za sodelovanje, kot so deljenje vsebin, označevanje prijateljev itd. Prav tako redno odgovarjamo na komentarje, zastavljamo vprašanja in spodbujamo dialog, kar gradi povezanost in zaupanje med nami in sledilci. Pomembno je tudi ustvarjati vsebino, ki je relevantna in zanimiva za ciljno občinstvo, ter jim omogočiti, da se počutijo del skupnosti z vključevanjem njihovih prispevkov in povratnih informacij v našo vsebinsko strategijo. 

Kako v ekipi merite uspeh na družbenih omrežjih?

V ekipi merimo uspeh na družbenih omrežjih s spremljanjem angažiranosti sledilcev, obsega dosega in povratnih informacij uporabnikov, ter s prilagajanjem strategije glede na rezultate. Ključnega pomena ni le število všečkov, ampak je pomembnejši doseg same vsebine. Torej, koliko ljudi doseže naša vsebina in ne toliko, koliko ljudi se na objavo odzove. 

Kako se spoprijemaš s kritiko in negativnimi komentarji na družbenih omrežjih? 

Ko se soočam s kritiko in negativnimi komentarji na družbenih omrežjih, ohranjam mirnost in spoštovanje ter skušam razumeti vzroke za te povratne informacije. Če je primerno, odgovorim s konstruktivnim in profesionalnim pristopom, vedoč, da ne morem zadovoljiti vseh. Negativne komentarje sprejemam kot del digitalnega okolja, iz katerega se lahko tudi kaj naučim. 

Kaj meniš o etičnih vprašanjih, povezanih z uporabo družbenih omrežij, kot so zasebnost, varnost in vpliv na duševno zdravje?

Menim, da so etična vprašanja, povezana z uporabo družbenih omrežij, izredno pomembna. Zasebnost, varnost in vpliv na duševno zdravje uporabnikov so ključna področja, ki zahtevajo pozornost in skrbno obravnavo. Podjetja in posamezniki, ki upravljajo s socialnimi omrežji, morajo spoštovati zasebnost svojih uporabnikov ter zagotavljati ustrezne varnostne ukrepe za zaščito njihovih podatkov. Poleg tega morajo biti pozorni na vpliv, ki ga imajo njihove vsebine na duševno zdravje uporabnikov, in si prizadevati za ustvarjanje pozitivnega okolja ter zmanjševanje negativnih posledic, kot so zasvojenost, depresija ali anksioznost. Pomembno je, da se zavedamo odgovornosti in se trudimo za etično in odgovorno uporabo družbenih omrežij. 

Aktivna si tudi na drugih obštudijskih področjih. Katere bi lahko še posebej izpostavila?

Aktivno sodelujem pri vseh aktivnostih na fakulteti, kjer kot tutorka pomagam študentom, sodelujem pri pripravi dogodkov in skrbim za profile Študentskega sveta in tutorjev FERI na Instagramu in Facebooku. Nekaj ur na teden kot prostovoljka preživim še na Karitasu, kjer sodelujem na projektu youngCaritas. 

Bi za konec delila še kakšen nasvet z našimi bralci?

Bodite pogumni pri spoznavanju novih ljudi. Vsaka nova poznanstva lahko odprejo vrata novim priložnostim, znanjem in izkušnjam. Ostanite radovedni in odprti za nove izzive, ki jih za vas pripravlja nepredvidljivo življenje.